POCZĄTKI

Zaczęło się od pomysłu na markę, który zrodził się w tym samym czasie w sercach dwóch sióstr – Doroty i Ani – mieszkających wtedy na dwóch różnych kontynentach – w Polsce i USA.

Bgood jest owocem ich przemiany – przemiany ich serc. To zafascynowanie pięknem i mocą Słowa Bożego zainspirowało je do stworzenia czegoś, co będzie blisko sercu człowieka, co go wyrazi, z czym będzie mógł się zidentyfikować.

Łącząc siły i talenty, Dorota i Ania dały Bgood pierwszy szlif i napęd twórczy.

Marka rozwijała się przez lata i nabierała charakteru, a kolejne osoby, które uczestniczyły przy jej budowaniu, współtworzyły to, czym jest obecnie. Bgood jest więc dziełem większego zespołu, grupy osób, które włożyły w nią swoje serca na przestrzeni kilku lat.

MISJA

Bgood łączy to, co piękne „na ziemi” z tym, co piękne „w sercu”.

Naszą misją jest przywracać głos „sercu” jako do centrum dowodzenia człowieka.

Pragniemy również odkrywać serce Boga, które – jak wierzymy – przejawia się w Jego „Słowie” – treści, którą przekazał dla nas poprzez Biblię Starego i Nowego Testamentu.

CZYM JEST DLA NAS „SŁOWO”?

Głębia, ukryta w Słowie, porusza nas, gdy je medytujemy, gdy odnosimy je do swojego życia, do swojej aktualnej sytuacji i osobistej historii. Czujemy, że w ten sposób Pan Bóg mówi do nas osobiście – wskazując konkretną perspektywę na dany moment naszego życia.

Wierzymy, że Słowo jest „żywe” czyli „pracuje” w nas – jest niejako źródłem, z którym obcowanie prowadzi do uzdrowienia wewnętrznego.

Słowo, które cytujemy, mówi też o tym jaki jest Bóg – wręcz Go opisuje, zostawia ślady-wskazówki do Niego – do jego serca.

Takimi drogowskazami są też nasze przedmioty – prowadzące do Słowa, inspirowane Słowem, naznaczone Nim.

Sigla (czyli odnośniki) do konkretnych cytatów biblijnych znajdziecie na naszej biżuterii, galanterii, na ubraniach i akcesoriach. Pragniemy, żeby Słowo Boga było obecne w naszej codzienności.

DOBRO JAKO WARTOŚĆ

Marka inspiruje również do tego, by być dobrym, w znaczeniu życzliwości, szlachetności, wielkoduszności.

My sami nieustannie uczymy się dobra. Czasem chętnie, a czasem z wielkim trudem – odkrywamy czym ono jest w naszym życiu.

Wierzymy, że dobro przemienia, że dobro potrafi naprawić zło i że nawet mały gest  może mieć wielkie znaczenie.

Gestem dobra może być choćby słowo wypowiedziane szczerze – słowo, które zostawia ślad w sercu drugiego człowieka. „Przepraszam”, „Dziękuję”, „Tęsknię” – te słowa znajdziecie na naszych Kartkach Charytatywnych, które zaprojektowaliśmy specjalnie, by pomóc wypowiedzieć to, co tak proste, a niekiedy zarazem tak trudne.

Chcemy też inspirować poprzez przekazywanie zysku ze sprzedaży naszych Kartek na rzecz stowarzyszenia, które wspiera naszych „braci” w kryzysie bezdomności – wśród lokalnej społeczności.

PREZENTY W DOBREJ WIERZE

Obdarowanie kogoś prezentem może być również gestem wewnętrznie uzdrawiającym. Ten gest może mieć wpływ zarówno na osobę obdarowaną jak i obdarowującą.

Ten, kto dostaje prezent – czuje się wyróżniony – czuje, że jest ktoś, kto się o niego troszczy – a jeśli jest to przedmiot starannie wykonany i pięknie opakowany – daje poczucie wyjątkowości, może inspirować, koić smutek a nawet dodawać skrzydeł.

Osoba obdarowująca też czerpie korzyści z gestu obdarowywania. Zauważa jaką radość sprawia dawanie innym; zauważa, że może mieć pozytywny wpływ na czyjeś życie i robi krok w kierunku przemiany własnego serca – na serce, które dostrzega potrzeby i pragnienia drugiego człowieka.

Nasze produkty stwarzają możliwość zrobienia wyjątkowego i wartościowego prezentu – nie tylko ze względu na swój przekaz i „duszę”, ale także na walory estetyczne – minimalistyczne proste piękno – które jest także cechą charakterystyczną marki.

DESIGN

Nowoczesne, minimalistyczne, dopracowane kolekcje Bgood są projektowane tak, aby je odkrywać. Subtelne szczegóły, takie jak zawieszka z grawerem przy naszyjniku czy siglum na ramieniu bluzy… Te dopracowane, specjalnie zaprojektowane detale pozwalają poczuć się wyjątkowo i oryginalnie.

Szukamy też pomysłów na funkcjonalność – i tak na przykład – produkujemy naszyjniki i bransoletki 2w1 lub torbo-plecaki z pięcioma praktycznie rozmieszczonymi kieszeniami czy portfelo-organizery, które w łatwy sposób można przekształcić w nerkę.

Zależy nam, żeby ponadczasowe wartości łączyły się z nowoczesnym stylem. Pragniemy zbliżać codzienność i rzeczywistość, w której żyjemy do tego – co ponadczasowe – w sposób piękny i błyskotliwy.

Fascynuje nas też piękno obecne w naturze – widzimy je jako przejaw Bożej Obecności. Powtarzamy za Fiodorem Dostojewskim, że „piękno zbawi świat!”, a talenty, dzięki którym możemy tworzyć nowe piękne rzeczy – postrzegamy jako dary, dane nam na Jego podobieństwo.

COŚ WIĘCEJ NIŻ OPAKOWANIE

Dla nas opakowania są bardzo ważne, staramy się, aby dodawały wartości samemu produktowi, aby były jego częścią.

Na każdym pudełku od biżuterii znajdziecie siglum, kierujące do konkretnego Słowa w Biblii.

Opakowania z wybranych kolekcji pełnią także dodatkowe funkcje. Taka jest seria pudełek na biżuterię z dodanymi przegródkami. Dzięki temu pudełko można w łatwy sposób przekształcić w organizer lub szkatułkę.

KAŻDY JEST WAŻNY – SPOŁECZNOŚĆ #beBgood

Do kogo skierowana jest marka Bgood? Dla wszystkich, którzy mają otwarte serca.

Nasze produkty mogą mieć różne znaczenie dla różnych osób. W subtelny sposób docierają do wszystkich – jednym mogą coś przypominać, innym coś uzmysłowić, ale pozostawiamy to w wolności – tak jak Bóg dał nam wolność…Ten kto zechce – może odkrywać markę i nasze przedmioty bardziej.

Klienci są dla nas ważni – też budują tę markę. Ich głos w sprawie kolekcji ma dla nas znaczenie – ale nie tylko.

To klienci budują naszą społeczność – społeczność, którą określamy hasztagiem #beBgood czyli z ang. „bądź Bgood”. 

#BeBgood to identyfikowanie się z określonym stylem życia, do jakiego inspiruje marka Bgood. Jest to lifestyle, który łączy modę, poszukiwanie  Boga w codzienności i drobne gesty dobroci.

Zachęcamy do robienia zdjęć z naszą naklejką-logiem „B” i oznaczanie ich hasztagiem #beBgood na Facebooku i Instagramie!

SERCE MARKI

Wspomnieliśmy, że serce – to centrum dowodzenia człowieka, a serce Boga to coś, co mówi nam
o Jego najgłębszej istocie. Nasza marka także ma swoje „serce”. W nim znajdą się najbliższe nam słowa: pokój i miłość. Z serca marki wypływa dawanie możliwości odkrycia „Słowa życia”, aby zaspokoić najgłębsze potrzeby duszy:

„Każdy z nas ma w sercu
takie pomieszczenie
którego żaden człowiek
nie będzie umiał wypełnić.
W nim może zamieszkać
tylko Bóg.”

(Ks. Piotr Pawlukiewicz)